Irma oplever solid vækst i år
Coop Danmarks profilkæde Irma har det seneste år løftet sit salg med 4,2 pct. - over dobbelt så meget som væksten i hele dagligvarehandelen.
– Vi kan se, at vi får nye kunder til vores varesortiment for øjeblikket. Det er min klare opfattelse, at det, der gør, at vi går frem, er, vi hele tiden har været fuldstændig rene i spyttet med hensyn til, at vi vil kvalitet. Vi vil ikke sidde på flere stole som mange andre i supermarkeds-sektoren, siger Jan Larsen, der er salgsdirektør i Irma.
Mens en stor del af den aktuelle fremgang i discountkæderne skyldes, at de åbner mange nye butikker, er det i Irma de eksisterende 82 butikker, der står for det voksende salg. Det trækker også en forbedret indtjening med sig.
Jan Larsen lover dog ikke noget rekordoverskud i Irma i år.
– Nu har vi jo også nogle store investeringer i vores nethandel, men på den rene butiksdrift tror jeg, at vi kommer til at gøre det bedre end sidste år - som også var i den høje ende af skalaen, siger han.
I 2011 nåede Irmas omsætning 2,32 mia. kr. og overskuddet efter skat landede på 52 mio. kr. - det næstbedste resultat nogensinde.
Læs mere i Dansk Handelsblad