Hovsa: Herning-firma skulle pludselig lave "kaviar" for ketchupgigant
Prisen er oppe i over 3.000 kroner pr. glas
Jens Møller Products blev sidste år ud af det blå kontaktet af fødevaregiganten Heinz, som gerne ville have danskerne til at lave et parti "kaviar" af små perler Heinz Ketchup.
Produktet blev fremstillet i en mængde til kun 150 små glas, og de sælges nu på salgsportalen eBay til over 3.000 kroner pr. glas.
Det skriver Herning Folkeblad, som også nævner, at prisen dermed fuldt ud matcher prisen på verdens dyreste kaviar fra beluga-støren.
At der kun er lavet 150 glas i Herning skyldes, at Heinz har brugt produktet som led i fejringen af sin 150-års fødselsdag i år. Glassene blev givet som præmier i forbindelse med en international konkurrence på Valentinsdag, 14. februar - og da skrev Heinz i konkurrence-oplægget, at hvert glas med et indhold på godt 50 gram har en værdi på fem dollars
Direktør Jens Christian Grønvall Møller hos Jens Møller Products fortæller til Herning Folkeblad, at den amerikanske milliardkoncern kontaktede Herning-virksomheden og fik ledelsen til at skrive under på en hemmeligholdelseskontrakt. Han har ikke kunnet få svar på, hvordan Heinz fandt frem til Jens Møller Products.
- Det her er jo deres hovedbrand. Og de var klart nervøse for at lade os pille ved det. Der har været så mange kontroller. Så var der lidt med smagen, lidt med farven, lidt med konsistensen, og helt ærligt har det ikke været det nemmeste, men det har været en god test for os, siger Jens Christian Grønvall Møller til folkebladet.