Nu jagter Salling Group en "opkøbs-direktør"
Dagligvaregiganten Salling Groups topchef Anders Hagh er gået på jagt efter to top-profiler, der skal spille vigtige roller i forhold til at bringe koncernen i mål med den nye ambition at nå en omsætning på 100 milliarder kr.
Begge skal hentes udenfor virksomheden.
Det skriver Finans.
Den ene af de to er formentlig den første af sin art i en dansk detailvirksomhed, en slags "opkøbs-direktør" med en officiel titel, der hedder "head of strategy and M&A".
- Vi har brug for en ekstern profil, som struktureret kan drive opkøbsprocesser, der altid er præget af høj kompleksitet. Større opkøb kræver grundighed men også tempo. Derfor har vi brug for nye kompetencer, så vi hurtigt og med klar rollefordeling kan rykke, når der opstår muligheder i markedet, siger Anders Hagh til mediet.
Større opkøb er et centralt element i Salling Groups nye strategi, Aspire 28.
Læs også Over 40 procents milliardvækst: Ny strategi rummer store perspektiver
Den kommende opkøbs-direktør skal have en plads i koncernledelsen, hvor blandt andet kædedirektørerne sidder.
Det skal den anden nye topfigur også. Vedkommende skal være CCO, chief customer officer, og skal arbejde på tværs af Sallings kæder med kundeindsats, branding og markedsføring.