23948sdkhjf

Den gode emballage er undervurderet

Den rigtige emballage kan skabe en salgssucces.
Analysefirmaet Nielsen har undersøgt 9.900 europæiske produktnyheder, og ud af mange nylanceringer, som klarede sig godt, har Nielsen trukket 11 nylanceringer frem i rampelyset for at se nærmere på, hvorfor de blev store salgssucceser.

En nærmere analyse viser, at fælles for de 11 succesfulde produktnyheder er emballage-design, for en gennemtænkt og anderledes emballage er i stand til at fange kundernes opmærksomhed og købelyst, når de træffer de endelige købsbeslutninger i supermarkedet.

– Emballagedesign er den ukendte størrelse i marketingverdenen. Det får kun lille opmærksomhed sammenlignet med andre marketingdiscipliner, og emballagens betydning bliver ofte undervurderet, siger Ben Schubert, Senior Vice President i Nielsen Innovation Practice.

Læs mere hos Dansk Handelsblad.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.288