23948sdkhjf

Nyt digitalt skrabelod trækker kunder til de små virksomheder

Underholdende digitale gimmicks er populære blandt kunderne. Men på grund af prisen ses de næsten kun i de store brands’ markedsføring. Det skal der laves om på.
Webkunder anno 2017 vil være aktive og underholdes. Det udfordrer små virksomheders marketingbudgetter, og ofte er det de store spillere, der løber med forbrugernes opmærksomhed.

Men nu har det digitale skrabelod Scratcher set dagens lys, og det er med et primært formål: at generere flere kunder til de små og mellemstore butikker gennem underholdende online marketing.

Bag Scratcher står den digitale iværksætter Henrik Lund. Han har 12 års erfaring fra detailhandlen – blandt andet som afdelingschef i Dansk Supermarked.

– Scratcher er virksomhedernes eget unikke digitale skrabelod, som vi kender det fra Quick skrabespillene. Der er fuld webstatistik bag alle aktiviteter, og det er nemt at sammensætte sjove konkurrencer for kunderne med et hav af forskellige præmier. Det er næsten kun fantasien, der sætter grænser, siger Henrik Lund, der bevidst har sat prisen på Scratcher så lavt, at alle typer virksomheder kan være med.

De første meldinger fra virksomheder, der har prøvet skrabeloddet, er særdeles positive. Vinbutikken Vin & Vin i Viborg har lavet sin egen konkurrence, hvor kunderne kunne vinde gaveæsker.

– Vores kunder er vilde med det. De deler linket til konkurrencen med hinanden på Facebook og skriver om det. Det skaber trafik på butikkens hjemmeside og giver en masse webordrer.

Kunder i dag vil aktiveres, og det gør Scratcher, siger indehaver Nikolaj Bo Jørgensen, der allerede har planlagt sin næste konkurrence for kunderne.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.098