23948sdkhjf

Andet halvår af 2014 gav fremgang i centrene

Første halv år bød på stagnation
Steen & Strøm, der er Skandinaviens største operatør inden for udvikling og management af shoppingcentre, er efter et godt andet halvår af 2014 optimister.

2014 set som helhed er både for dagligvarer og udvalgsvarer status quo i forhold til 2013, men med andet halvår er der grund til optimisme, skriver Steen & Strøm i en pressemeddelelse.

- Der har været travlt i centrene i især det sidste kvartal i 2014. Og det giver os en begrundet forventning om, at der nu er ved at komme mere gang i danskernes privatforbrug, og at vi dermed vil opleve en positiv udvikling i salget i 2015, siger Claus Tüchsen, Commercial & Marketing Director i Steen & Strøm Danmark.

Julehandlen gik en anelse tilbage i 2014 i forhold til 2013 totalt set. Salget af dagligvarer steg i december med et par procent, mens salget i udvalgsvarebutikkerne samlet faldt en enkelt procent.

Resultatet for julemåneden skal dog også ses i lyset af, at mange shoppingcentre startede julesalget allerede i slutningen af november med en meget succesfuld Black Friday-kampagne, skriver Steen & Strøm.

I 4. kvartal havde centrene tre procent flere forbrugere.

Steen & Strøm har 34 shoppingcentre i Norge, Sverige og Danmark med en samlet detailomsætning på NOK 36 mia.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078