Magasin-direktør uddyber ny investeringsstrategi
En investering i Messy Weekend blev startskuddet på Magasins nye investeringsstrategi, hvor stormagasinet vil give "mindre danske virksomheder et skub fremad".
Magasin-direktør, Peter Fabricius, uddyber over for RetailNews, at man internt i koncernen ikke har lagt sig fast på egentlig kategorier eller brancher, som man vil investere i i fremtiden.
- En af mine ambitioner som direktør har været at arbejde mere med investeringer i andre virksomheder, og det er der nu blevet plads til. Vi kigger ret bredt i forhold til fremtidige projekter, forklarer han.
Det maksimale antal, vi overhovedet kunne drømme om at investere i på ét år, er fire. Peter Fabricius, administrerende direktør, Magasin
I forhold til det konkrete samarbejde med Messy Weekend, er det særligt på to parametre, at brillevirksomheden passer godt ind i Magasins nye strategi.
- Vi ser i vores data, at brillekategorien går rigtig godt, og så befinder Messy Weekend sig på et prispunkt, som harmonerer godt med vores virksomhed også.
Peter Fabricius vil dog ikke udpege specifikke kategorier, som Magasin i fremtiden vil investere i. Og nogen konkret økonomisk ramme vil han heller ikke ud med.
- Vi er heldigvis en ret likvid virksomhed, så vi har selvfølgelig nogle muligheder, konstaterer han blot.
- Det maksimale antal, vi overhovedet kunne drømme om at investere i på ét år, er fire, siger Peter Fabricius og løfter dermed en lille smule af sløret for de investeringsvinde, der løber på Magasins direktionsgange.