23948sdkhjf

Genåbning får H&M tilbage på rette spor

Efter et hårdt år med nedlukninger i skyggen af covid-19-pandemien lysner det nu for den svenske modegigant H&M.

I virksomhedens halvårsregnskab er der i hvert fald positive takter at spore. Og ser man udelukkende på regnskabets andet kvartal fra 1. marts til 31. maj er fremgangen tydelig.

For selvsamme periode var sidste år hårdt ramt af pandemien og dertilhørende uvished, nedlukninger og restriktioner. Det har resulteret i, at Hennes & Mauritz i andet kvartal har oplevet en fremgang på 75 procent sammenlignet med sidste år og en omsætning på 46,5 millioner svenske kroner svarende til knap 34 millioner danske.

Ser lyst på fremtiden

Fremgangen glæder selvsagt H&Ms CEO Helena Helmersson.

- I takt med at flere og flere personer er vaccinerede og restriktionerne bliver lempet, åbner verden gradvist op og kunder kan igen besøge vores forretninger. Med kombinationen af eftertragtede kollektioner, hurtig tilpasning og yderligere forbedringer kommer vi stærkt efter det. På trods af fortsatte restriktioner er omsætningen steget markant sammenlignet med i fjor, siger hun i en pressemeddelelse.

Under pandemien blev online-shoppingen stor, men det har også holdt ved efter mange forretninger er åbnet, idet onlinesalget i andet kvartal også er steget med 40 procent.

Derfor ser Helena Helmersson også positivt på fremtiden.

- Tredje kvartal er startet godt, og vi er næsten tilbage på niveauet fra før pandemien. Jeg er stolt af alle vores kollegaers engagement og drivkraft i denne svære tid. Det vi har lært har gjort os i stand til at blive endnu bedre og hurtigere til at udnytte nye mulgiheder, og vi er optimistiske omkring fremtiden, lyder det fra CEOen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141