23948sdkhjf

Kæde vil hæve kendskabsgraden i samarbejde med kendt komiker

EL-Salg-kæden, der med sine 140 butikker er landets største detailkæde med forbrugerelektronik, er ikke så kendt, som dens størrelse burde berettige til.

Derfor går kæden nu i offensiven med et nyt, ambitiøst reklameunivers, der har den kendte standupkomiker, Torben Chris i hovedrollen, fortæller El-Salg i en pressemeddelelse.

- Vi er en frivillig kæde med en stærk, lokal forankring. Kunderne kender vores butikker lokalt, men det er ikke sikkert, at de forbinder deres lokale butik med EL-Salg-kæden, fordi ejerens navn også står på facaden, siger Mikael Jensen, marketingschef i EL-Salg.

Bredere målgruppe
EL-Salg-kædens offensiv skyldes i høj grad, at den digitale udvikling har gjort, at EL-Salg-kæden med et stigende digitalt fokus har udvidet sin målgruppe, så man rækker ud over det nære lokalsamfund, hvor butikkerne er placeret. 

- Vi har styrket vores onlinehandel og også opbygget et stærkt shop-in-shop-koncept, som vi kommer til at rulle ud i endnu flere Kvickly- og SuperBrugsen-butikker i løbet af året. Det gør det muligt for os at nå bredere ud, og derfor har vi også brug for et nyt og bredere mediemix for at hæve vores kendskabs- og overvejelsesgrad hos en bredere målgruppe, siger Mikael Jensen.

Samtidig har kampagnen til formål at skabe en mere fælles stemme blandt de mange lokale butikker. Her kommer Torben Chris til at spille en vigtig rolle som butiksindehaveren Elton.

- Med Torben Chris i hovedrollen er det naturligvis en kampagne fyldt med humor. Men samtidig rummer payoff’et ”Det’ sgu service” også et mere seriøst budskab om vores lokale fagmænds dedikation i deres arbejde. Det er noget, vi skal værne om og være stolte af. Vi håber, at kampagne kan være med til at styrke fællesskabet på tværs af vores butikker – og måske tiltrække flere butikker til vores indkøbssamarbejde, siger Mikael Jensen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125