23948sdkhjf

Medlemmer køber langt større ind i Coop

Hver gang et ikke-medlem køber for 100 kr., køber et Coop-medlem for 169 kr.
Mens det går mindre godt med at indfri ambitionen om at forbedre resultat med 100 mio. kr. om året, går det bedre for Coop med at rekruttere nye medlemmer.

Siden 2014 har Coop således konstant hævet antallet af nye medlemmer med 90.000- 100.000 om året, skriver Dansk Handelsblad.

Kort før indgangen til 2017 rundede Coop 1,7 mio. medlemmer, hvilket svarer til, at ca. 30 pct. af alle danskere er medlemmer af foreningen.

1. oktober sidste år lancerede Coop et nyt medlemsprogram, der skulle forbedre brugeroplevelsen og gøre det endnu mere attraktivt at være medlem af foreningen.

Og tal fra Coop viser, at der er rigtig god økonomi for butikkerne i at jagte nye medlemmer. “Når et ikke-medlem køber for 100 kr., køber et medlem nemlig i gennemsnit for 169 kr.”, fremgår det af Coop Forums hjemmeside.

Også i år er der udsigt til en stigende medlemsfremgang, fortæller Anders Mittag, der er ansvarlig for Coop medlemsprogram.

Læs mere hos Dansk Handelsblad .
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125