Fakta speeder op for nyt koncept
Coops discountkæde melder om vundne markedsandele. Før sommerferien er 39 af 440 butikker ombygget til kædens nye koncept.
Det skriver Dansk Handelsblad.
Ifølge Karstensen er Fakta begyndt at vinde markedsandele i år, og kædens nye koncept F-16, som efter et langvarigt forarbejde blev lanceret i november sidste år, giver fremgang i de indtil videre 16 butikker, der har prøvet konceptet af.
- Vi er kommet til at ramme rigtigt godt, især med de seneste 12 pilot-butikker. De performer rigtig godt, siger Niels Karstensen.
Han afviser at sætte tal på, hvor meget bedre de klarer sig end den øvrige del af kæden. Men meget tyder på, at forskellen er til at føle på, for nu er der kommet turbo på den næste fase i udrulningen af konceptet.
- Der åbner hele 23 nye butikker over store dele af landet hen over de to sidste torsdage i juni. Så når vi går på sommerferie, har vi i alt 39 af de nye butikker, siger han til avisen.