Rema beholder foden på speederen
Når andre discountkæder bremser op, fortsætter Rema 1000 med at åbne 15-25 nye butikker hvert år - uden et stop i sigte.
Den familieejede norske franchisekæde skiller sig ud i markedet med en dokumenteret vækst på tocifrede procenter i mere end 10 år i træk.
Adm. direktør i Rema 1000, Henrik Burkal, har ikke lyst til at svare på, om det også bliver tilfældet i år. Han går dog så langt som at sige, at kæden når over 10 mia. kr. i 2014 - og altså for første gang runder en tocifret milliardomsætning.
Det kræver i sig selv en vækst på ca. fem pct. i forhold til sidste års salg.
Det er mere end en generel discountvækst på 3,6 pct. hidtil i 2014 - og langt mere end et næsten helt fladt dagligvaremarked.
– Vi vinder fortsat markedsandele, bekræfter Henrik Burkal.
Læs mere i Dansk Handelsblad.