23948sdkhjf

Ny T-formet Bilka gør det let for kunderne

Overskueligheden er i højsædet i Bilkas nye kundevendte og mere fokuserede koncept. Bilka Vejle er Dansk Supermarkeds første bud på en fremtidssikret tilpasning af hypermarkeds-konceptet.
– Vi er gået over til at have megen fokus på kunden - og rigtigt meget på indkøbsoplevelsen. Det har resulteret i, at vi har måttet ændre markant på tingene for at opnå det, siger varehuschef Henrik Sødequist.

Bilka Vejle har fået en ny T-form, så kunderne kan overskue udvalget af varer i de enkelte områder til siderne. Før skulle kunderne på en U-formet rute for at komme igennem supermarkedet.

– En af vores udfordringer i hypermarkedet er størrelsen, for nogle af kunderne vil gerne hurtigt igennem. Derfor har vi også lavet en ekstra indgang i den anden ende af butikken, så man lettere kan klare indkøbet af de daglige fødevarer, fortæller Sødequist.

Billigst i bunden - kvalitet i top
Et andet orienterings-princip, som skal hjælpe kunderne, er at anbringe premium-varerne på de øverste hylder indenfor de fleste kategorier, mellemsegmentet i midten og det prisbillige alternativ tættest på gulvet.

– Vi bygger op fra gulvet efter princippet: god, bedre - og bedst på toppen. Det gør vi alle steder, hvor det passer, og det har været en øvelse for os alle sammen. Vi skulle lige lære at tænke på en ny måde, siger Henrik Sødequist.

Læs mere i Dansk Handelsblad.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081