Nordic Easy Chair satser på salgsoplevelser
Med sengebranchen som forbillede sætter møbelfabrikken øget fokus på slutkunderne ude i butikkerne. Det sker med ansættelsen af en ny salgs- og event manager, der kommer fra en stilling hos Tempur.
- Vi vil gerne tage mere ansvar for, at vores produkter bliver foretrukket ude i butikkerne. Det er vigtigt at blive præsenteret og markedsført på den rigtige måde. Vi har meget at fortælle om den værdi, der ligger i produkterne, og det har traditionelt været svært at få formidlet ud til slutkunden, siger salgsdirektør Torben Thodsen Petersen til Retail News.
Lis Jacobsen er 47 år og kommer fra en stilling som salgssupporter hos Tempur, hvor hun har stået for afvikling af in-store salgskampagner. Netop det eventbaserede salgsarbejde er et element, som Nordic Easy Chair satser meget på i erkendelse af, at der i dag kræves en mere aktiv indsats for at sikre, at den fornødne viden altid er tilstede, når kunden har behov for den og og samtidig give en god salgsoplevelse.
- Vi er løbende ude hos forhandlerne for at fortælle om vores produkter. Men der sker stor udskiftning af personale i detailhandlen, og det er en udfordring at holde personalet tilstrækkeligt informeret. Vi vil gerne give kunden en ordentlig forklaring på, hvorfor de skal vælge vores stol frem for den billigere model ved siden af. I bund og grund ønsker vi at bevæge os hen i retning af, hvad man kender fra fx sengebranchen, hvor konsulenterne ofte er til stede ude i butikkerne for at fortælle om, hvad er vigtigt, når man skal købe en ny seng, forklarer Torben Thodsen Petersen.
- Vi har ledt efter den rigtige person i lang tid og fundet en profil, der kan sætte gang i events ude i butikkerne og sikre en bedre salgsoplevelse. Lis har erfaring med det kundesegment, vi henvender os til og har viden om de overvejelser, slutkunderne gør sig, når de skal investere i langvarige forbrugsgoder, fortsætter han.
Lis Jacobsen har første arbejdsdag den 12. november 2013.