Lidl vil ikke være som de andre: Nu røber direktør nyt mål for discountkæden
Lidl skal ikke være som de andre discountere i markedet.
Det siger Lidl Danmarks direktør, Jens Stratmann, til Avisen Danmark.
Med udsagnet mener - og understreger - han, at det ikke er kædens formål at "have 300 butikker eller derover", sådan som man ellers ser både Netto, Rema 1000 og 365discount have det.
- Vi har større butikker og parkeringspladser end vores konkurrenter, så vi er lidt anderledes, tilføjer Lidl-direktøren og konstaterer, at Lidl Danmark sigter efter 10 procents markedsandele på det danske dagligvaremarked.
Det skal ske ved at "slå markedet hvert år", men Jens Stratmann er samtidig bevidst om, at markedet "bevæger sig meget, meget lidt", og derfor er det også en "fornuftig ambition, men meget langsigtet", fortæller han til mediet.
Lidl offentliggør ikke regnskaber for sine danske aktiviteter, da selskabet er registreret som et såkaldt kommanditselskab i CVR.
Med et nuværende butiksantal på 162 har Jens Stratmann desuden tidligere understreget, at vækstambitionerne dæmpes en smule fremadrettet.
Således er målsætningen stadig at runde 200 butikker inden 2030, men det skal ske med markant færre butiksåbninger årligt fremadrettet.
Læs mere om det her.