Fuld fart på den grønne omstilling i Aarhus-virksomhed
Salget af beklædning og tilbehør til udelivet går strygende for Eventyrsport A/S i Aarhus, som har oplevet stor fremgang i sine 16 store butikker i Danmark de seneste år.
Som led i virksomhedens strategi om grøn omstilling og vækst på nye markeder har Eventyrsport købt 25% ejerskab i Superstainable, som holder til i Danmarks Outdoor hovedstad Silkeborg.
Ligesom Eventyrsport har Superstainable passion for udeliv og har udviklet tøj til bl.a. vandring, jagt, fiskeri og andre outdoor aktiviteter med funktion og lang levetid som standard.
Lige siden stiftelsen i 2016 har virksomheden knoklet for at fremme bæredygtighed og social ansvarlighed og opnået krævende certificeringer på produkterne.
Eventyrsport har holdt øje med iværksættervirksomheden Superstainable, og CEO og partner Lars Sejer Sørensen glæder sig til det nye eventyr.
- Vi har fulgt dem give den gas med udvikling af bæredygtigt outdoortøj. Vi er enormt stolte og glade for, at vi kan få lov til at komme med på vognen. Vores vision er, kun at have bæredygtigt tøj på hylderne. Og med partnerskabet med Superstainable håber vi at tage et tigerspring frem på den rejse, siger Lars Sejer Sørensen.
Samtidig hjælper han gerne Superstainable med at komme ud i verden.
Bestyrelsesformand i Superstainable, Claus Rasmussen, ser også frem til det nye eventyr, som skaber grobund for vækst i salget af outdoor-tøjet.
- Vi er ekstremt glade for, at Danmarks stærkeste outdoor-detailkæde har valgt at investere i vores brand og virksomhed. Og vi er overbeviste om, at partnerskabet vil fremme vores vækst. Også på nye markeder. Samtidig bidrager vi gerne til at styrke Eventyrsports bæredygtige ambitioner, siger Claus Rasmussen.
Superstainables viden om og erfaring med omstilling til bæredygtige initiativer i tekstilproduktionen er interessant for Eventyrsport. Transparens og ærlighed er nøgleord i produktionen til gavn for miljø og social ansvarlighed.
Superstainables produktion er GRS og GOTS certificeret, ligesom SA8000 er standarder, som anvendes. "Efterlad intet andet i naturen end dine fodspor”, lyder Superstainables slogan, for virksomheden stræber efter, at fremstillingen af blandt andet jakker, fleecetrøjer og uldundertøj påvirker miljøet mindst muligt.
Det indebærer grønne initiativer og genbrug af materialer, som når plastikaffald bliver forvandlet til nye jakker.
Og det giver forbrugeren, som vil ud at opleve naturen og samtidig være tørt og lunt klædt på, mulighed for at få forståelse for, at der tages hensyn til miljøet, når produkterne fremstilles.
- Det har givet Superstainable en god fast kundekreds via sociale medier, og vi glæder os til at sætte turbo på vores e-handel i samarbejde med Eventyrsport, siger medstifter af Superstainable og CEO, Emil Bastholm Rasmussen, som står i spidsen for selskabets daglige drift.