Sportsmærke har sprunget forhandleren over og åbner egen butik
Det danske sportsmærke Planet Nusa har siden stiftelsen for over tre år siden fokuseret på salg direkte til kunderne - direct to consumer, eller D2C, på nudansk.
Efter en hård start og underskud det første år har virksomheden klaret sig med fine overskud, og nu er tiden klar til at åbne en fysisk butik. Den åbner i København næste måned.
Det fortæller stifterne af tøjmærket, Kristine Esmer og Mille Skat Jensen, til Børsen.
Desuden er planen at ekspandere til udlandet inden for få år - og om muligt sælge virksomheden.
- Vi har da fået købstilbud, men ikke nogen, vi synes var seriøse nok til at gøre noget ved det. Men det er planen, at hvis vi en dag finder nogen, hvor det giver mening, så skal vi sælge, siger Mille Skat Jensen til Børsen.
Planet Nusa-stifterne har baseret deres virksomhed på et etisk bæredygtigt fundament og får produceret sportstøjet af gamle fiskenet.
Sidste år voksede bruttofortjenesten fra 1,4 mio. kr. til 4,2 mio. kr., og driftsresultatet tog et spring fra 388.000 kr. til 2 mio. kr. Forventningen til i år er at tredoble bundlinjen.