DS ansætter direktør fra Ungarn
37-årige Viktor Jegesi tiltræder den 15. august som direktør for en nyoprettet afdeling for forretningsudvikling i Dansk Supermarked.
Afdelingen for forretningsudvikling i Dansk Supermarked skal lede den strategiske forretningsudvikling og arbejde med områder som kundeindsigt, konceptudvikling og optimering af forretningsmodellen for at sikre udvikling og fremdrift for alle kæderne i Dansk Supermarked.
Derudover bliver Viktor ansvarlig for Sallings stormagasiner, og Sallings direktør Hans Hansen vil fremover referere til Viktor.
Viktor Jegesi har rykket teltpælene op og flyttet sin familie bestående af kone og to børn til Danmark. Han ser frem til at kaste sine kræfter ind i Dansk Supermarked.
Dansk Supermarkeds administrerende direktør, Per Bank har i et par år arbejdet sammen med Viktor Jegesi i Tesco, og han betragter Viktor som ”en af de dygtigste forretningsudviklere i europæisk detailhandel.”
- Viktor har en udpræget evne til altid at varetage kundernes ønsker, og han vil blive en nøgleperson i det kommende arbejde med at gennemføre vores nye forretningsstrategi og med at modernisere Dansk Supermarked, siger Per Bank.
Viktor vil indgå i koncernledelsen og får direkte reference til Per Bank.
Blå Bog
- Født 24. september 1975
- Bachelor i Økonomi fra Szolnok Universitet, Ungarn
- Maj 2010 – august 2012: Marketing Director, Tesco Ungarn
- 2008- 2010: Marketing Operation Director, Tesco Ungarn 2006-2008: Trade Planning and Promotional Manager, Tesco Ungarn
- 2005-2006: Hardline Merchandise Planning Manager,Tesco Ungarn.
- 2002-2005: Country Stock Management Manager, Tesco Ungarn
- 2000 - 2002: Retail Supply Chain Specialist, Tesco Ungarn1997-2000: Central Stock Department Leader, Tesco Ungarn
- 1994 - 1997: Department Leader on Basic Food, Metro C & C