23948sdkhjf

Kunderne viger udenom Aldi

En ny undersøgelse viser, at hver syvende dansker styrer udenom Aldi, efter de ansattes vilkår i discountkæden er blevet lagt frem.
Meningsmålingen er foretaget af Wilke for Avisen.dk og brandingeksperten Kresten Schultz Jørgensen fra Lead Agency vurdererm, at det tal er et gigantisk problem for Aldi.

- 14 procent, der bevidst fravælger et supermarked på grund af urimelige arbejdsforhold, er et rigtig, rigtig højt tal. Det er et gigantisk problem for Aldi, siger han til Avisen.dk.

Lars Esbjerg, der forsker i detailhandel og forbrugeradfærd på Handelshøjskolen i Aarhus er enig med branding-eksperten og vurderer, at forbrugernes boykot ikke kunne være kommet på et værre tidspunkt.

Siden Aldi kom til Danmark i 1977 har discountkæden kun haft overskud i en kort årrække. I 2007 prægede de røde tal atter bundlinjen, og discountkædens danske butikker har siden haft et underskud på over 100 millioner kroner før skat.

- Især når det sker for en virksomhed, som i forvejen kæmper med omsætningen, gør det det sværere at vinde fodfæste på markedet igen, lyder vurderingen fra Lars Esbjerg.
Læs mere om: Aldi
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125