23948sdkhjf

Eksperter: Tilbudsaviser gør dine varer dyrere

I Danmark betaler producenterne af dagligvarer 12 mia. kr. årligt på tilbudsaviser. Et beløb der er meget højere end i andre EU-lande.
Ifølge ekstern lektor og ekspert i virkningsgraden af markedsføring, Per Østergaard Jacobsen, og ph.d. i ledelse af innovation og Claus Varnes, på Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi på CBS koster tilbudsaviserne producenterne af dagligvarer 12 milliarder kroner. Beløbet er højere end i andre EU lande.

Hvor stor en del af beløbet, forbrugerne skal betale, er uklart. Direktør i brancheforeningen Dagligvareleverandørerne, Niels Jensen, mener ikke, man kan sætte det op som de to forskere har gjort.

- Det er alt for teoretisk. Det ville sikkert også være billigere at sælge alting i en hvid æske, men det ville nok ikke sælge. Beløbene er investering i en markedsføring, som løbende tilpasses forbrugernes behov og ønsker, siger Niels Jensen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109