23948sdkhjf

EM-fodbold gavner dagligvaresalget

Europamesterskaberne i fodbold har en positiv effekt på salget af især føde- og drikkevarer.
Det handler ikke bare om at vinde kampe, når europamesterskaberne i fodbold i disse dage afvikles i Polen og Ukraine.

På det hjemlige detailmarked smitter fodboldkampene nemlig positivt af på salget.

- Når bolden ruller under en slutrunde som EM, så vækster vi hos 7-Eleven primært på drikkevarer, pizza og hotdog, siger Morten Vedel, indkøbschef hos 7-Eleven, til Food Supply.

Samme melding kommer fra Dansk Supermarked, som foruden føde- og drikkevarer kan mærke en stigning i salget af artikler som fodboldtøj, bolde, tv og tv-udstyr.

Kager, øl og take away
Også de specielle fodboldkager er et hit hos bagerne hos Dansk Supermarked, oplyser kæden til Food Supply.

FDB Analyse har tidligere meldt ud, at danskerne køber fire gange så mange øl som på en almindelig dag både på dagen før en landsholdskamp og på selve dagen for kampen.

Og hos take away-leverandøren Just-Eat.dk stiger salget med tocifrede procentsatser omkring Danmarks kampe.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125