23948sdkhjf

Lars Larsen Group-datterselskab skifter navn og præsenterer nyt overskud

Sengespecialisten, der er ejet af Lars Larsen Group, skal fremover have nyt navn.

De 31 danske butikker og 20 svenske kommer fremover til at gå under navnet SENG.

De overtog i sommer den svenske kæde Sängjätten, og det er også ved de svenske butikker, at man starter med at ændre facaderne.

- I forbindelse med overtagelsen af Sängjätten var det en del af aftalen, at logoet på de svenske butikker skulle ændres. Derfor kiggede vi ind i, om vi kunne finde et nyt navn og logo til alle vores butikker på tværs af lande, og her faldt valget altså på SENG. Det beskriver helt kort essensen af, hvad virksomheden handler om, og det er nemmere at huske og udtale, specielt i udlandet, siger CEO, Martin Amstrup Bang, i en pressemeddelelse.

Efter planen skal alle - både danske og svenske - butikker hedde SENG ved udgangen af 2022.

Navneskiftet bliver annonceret i samme ombæring som en række nøgletal fra virksomhedens seneste regnskab.

I regnskabsåret 2020/2021 omsatte de ifølge pressemeddelelsen for 218 mio. kr., hvilket var en fremgang på 8 procent, mens deres driftsresultat ligger på 19,9 mio. kr. mod 14,9 mio. kr. året før.

- Det er et resultat, som vi er tilfredse med. 2020/2021 var et turbulent år grundet coronapandemien og den lange nedlukning, som selvfølgelig også påvirkede os. Medarbejderne har imidlertid ydet en kæmpe indsats, som er grunden til, at vi er kommet så godt igennem, siger Martin Amstrup Bang i pressemeddelelsen om regnskabet, der dog endnu ikke er offentligt tilgængeligt.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.067