23948sdkhjf

7-Eleven med grøn oprustning: - Det er det, kunderne efterspørger

Fremover vil man, når man besøger en af 7-Elevens 173 butikker, have ekstra let ved at få øje på det klimavenlige valg.

I samarbejde med Dansk Vegetarisk Forening har 7-Eleven nemlig fået indført at få Det Grønne Hjerte-mærkatet på deres vegetariske og veganske varer.

Forklaringen er ifølge kommerciel direktør Maria Gjervig ret simpel.

- Vi vil gerne være del af det partnerskab og den mærkning, som forbrugere genkender fra andre dele af detailhandlen, siger Maria Gervig til RetailNews.

Handler om tryghed og genkendelighed

I praksis er det alle 7-Elevens egne vegetariske og veganske produkter, som får det grønne hjerte. Og det lover godt, mener Maria Gervig.

- Jeg forventer noget stort af den genkendelighed, og at forbrugerne kan se, at hos os har vi de her gode vegetariske og veganske produkter.

- Så det handler om den her tryghed, vi kan give forbrugeren, om at de her produkter indeholder eller ikke indeholder en bestemt række ingredienser, siger hun.

Derfor håber - og tror - hun også på, at flere vil komme forbi.

- Der er ingen tvivl om, at det kommer til at gøre en forskel, at der er et mærke på. Det er jeg meget overbevist om, siger Maria Gervig.

Hun fortæller, at de "bestemt har mod på mere", når det kommer til at udvide sortimentet for de plantebaserede varer, men kan endnu ikke sætte en tidshorisont på det.

Hvorvidt baggrunden er en egentligt bekymring for miljøet eller en forretningsmæssig idé er svært at sige. Men fra Maria Gervig lyder det:

- Det er det, kunderne efterspørger. Så det er det, vi efterlever.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094