23948sdkhjf

Flying Tiger skal være grønne

En virksomhed som Flying Tiger Copenhagen - i daglig tale Tiger - har måske ikke de bedste forudsætninger for at hoppe med på den grønne bølge.

Med en forretningsmodel, der primært er opbygget omkring små, billige varer, dimser og himstregimser, så kan det være svært at forestille sig at det skal kunne løbe rundt, idet mange af disse bliver produceret af ikke-bæredygtige materialer til små penge i Asien.

Men alligevel vil de nu gøre forsøget. Det skriver Finans.

Det indebærer, at Flying Tiger Copenhagen skal nedsætte deres CO2-udledning med 40 procent frem mod 2026.

En stor del af ændringen skal findes i den samlede værdikæde og ikke på de enkelte produkter. Det indebærer blandt andet, at der skal gøres noget ved de 380 millioner årligt producerede produkter, hvoraf 80 procent er lavet i Kina.

Det kan de gøre, idet de selv er med i alle faser fra produktion til distribution.

- Stort set alle vores produkter er vores eget brand. Vi vælger selv designet, materialerne, kvaliteten, indpakningen og alt andet. Vi har hele værdikæden, og det er jo en af grundene til, at det er muligt for os at rykke hurtigere på de her ting end mange andre, siger adm. direktør Martin Jermiin til mediet.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.118