Coops slagterafdelinger får massiv makeover
Over de kommende 10 måneder vil omkring 200 butikker i Kvickly og SuperBrugsen få nye afdelinger. Det sker, når butikkernes slagter- og delikatesseafdelinger laves om til MadCooperativet, oplyser Coop i en pressemeddelelse.
Fra at være koncentreret om fersk kød, hvor kunderne selv laver maden derhjemme, bliver det nu anderledes afdelinger, opdelt i fire zoner med vægt på færdige måltidsløsninger fra morgenmad til frokost og aftensmad og inspiration i brug af kød og grønt.
- Vi gør det for at imødekomme vores kunders krav om kvalitetsmad, inspiration og løsninger, der gør hverdagen lidt lettere, siger kædedirektør for Kvickly Torben B. Andersen.
Forud for åbningen er der gennemført et uddannelsesprogram for medarbejderne, så kunderne kan få rådgivning af de faguddannede medarbejdere.
- At have faguddannede medarbejdere, større udvalg af lødige måltidsløsninger og lokalt tilpassede tilbud er helt afgørende i vores kamp mod discountkæderne. Det er her, kunderne i fremtiden endnu tydeligere end hidtil skal opleve en mærkbar forskel mellem et kvalitetssupermarked som SuperBrugsen og en discountbutik, siger kædedirektør Jesper Gottschalck Jensen, SuperBrugsen.