23948sdkhjf

Onlinekæmpe rækker hånden ud til nødlidende modebutikker

Den populære onlinebutik Zalando har under coronakrisen løftet omsætningen med over 20 pct., mens de fysiske butikker i samme periode har haft flere tvangslukninger. 

Men i stedet for at være en konkurrent til de fysiske butikker vil Zalando også være en platform, hvorpå de kan sælge deres varer, mens de må holde lukket i gadebilledet. Det skriver Finans.

- Butikker kan i samarbejdet, også nu hvor de er tvangslukkede, sælge deres produkter direkte til vores flere end 35 mio. onlinekunder. Sortimentet bliver sendt fra de danske forhandlere direkte til kunderne i Danmark eller andre steder i Europa. De nordiske markeder er vigtige for Zalando. Derfor er Danmark blandt de første lande, hvor vi lancerer det her program, siger Søren Gundtoft Johansen, teknisk direktør for Zalando Connected Retail, til mediet.

Initiativet startede sidste år, og over 3000 fysiske butikker har allerede tilmeldt sig platformen - blandt andre danske Bestseller samt en række selvstændige modebutikker.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.605