23948sdkhjf

To butikskæder slår sig sammen: Vil på sigt blive til én

To kæder, der sælger baby- og børneudstyr slår sig sammen. Samarbejdet skal styrke deres position i et ellers presset marked

Markedet for baby- og børneudstyr er presset. Derfor slår to af de tre største kæder sig nu sammen i et strategisk samarbejde, og målet er, at de på sigt skal blive til én.

De to kæder, der nu indgår samarbejde, er Ønskebørn og Kære Børn.

- Det er en branche, som er under pres fra flere fronter, så vi er nødt til at stå tættere sammen i bussen, siger Jeremy Rouse, kommerciel direktør i Kære Børn, til RetailNews.

Samarbejdet starter med, at kæderne fra årsskiftet slår bytteservicen sammen, så kunderne fremover kan bytte og returnere varer på tværs af kæderne. Det vil også blive muligt at bruge gavekort og tilgodebevis på tværs af kæderne, og derudover udvider de 'Click and Collect', så man også kan hente varer på tværs af kæderne. Derudover bliver begge kæder også forhandlere af Stork-barnevogne.

Dermed har kæderne nu tilsammen 25 butikker landet over. Kæderne vil desuden samarbejde om nye projekter med "ønskeiværksættere," som er et program, der skal hjælpe flere iværksættere med at få deres produkter ud til forbrugerne.

Forlovelse med ønske om ægteskab

Direktøren fortæller, at sammenlægningsplanerne ikke stopper dér.

- Det her er en forlovelse med ønsket om at blive gift. Vi vil på sigt etablere et nyt selskab ejet af begge kæder, som har alle aktiverne, og hvor butikkerne er tilknyttet, siger han.

Direktøren fortæller os, at ønsket er, at de til den tid vil forsøge at samle det hele under ét navn.

- Det mener vi, vil være til gavn for alle, siger han.

Målet med sammenlægningen er bl.a., at styrke positionen i det pressede marked.

- Vi gør det af flere hensyn, men dels for at styrke vores position i markedet. Vi er tre kæder i Danmark, og ved at slå os sammen, får vi en væsentlig størrelse i markedet. Det gør, at vi kan tilbyde en bedre service til vores kunder med fysiske butikker. Vi ser også, at vi kan stå stærkere i samarbejdet med vores leverandører, og gøre det bedre og stærkere end hver for sig, siger han.

Artiklen er en del af temaet Detail.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063