23948sdkhjf

Nyt Kvik-koncept skal stå for 10 procent af omsætningen

Hos køkkenproducenten Kvik har man bemærket, at coronakrisen har skubbet til forbrugeradfærden. 

Flere efterspørger convenience, personlige løsninger og handler online, og der er etableret helt nye vaner i forhold til at købe dagligvarer, elektronik og køkkener, som vil have længerevarende effekter, skriver Kvik i en pressemeddelelse.

Derfor har køkkenkæden valgt at sætte ekstra fart på udviklingen af et helt nyt koncept,og 1. juni lancerede Kvik konceptet Kvik Home på alle kædens markeder. Kvik Home er allerede testet på udvalgte markeder og imødekommer samtidig forbrugernes stigende ønske om personalisering af hele købsprocessen, så alt fra location over mødetidspunkt og indretning af drømmekøkkenet tilrettelægges efter kundens behov.

Med Kvik Home bliver det nu muligt at online-booke den lokale køkkenekspert hjem til privaten og få personlig, professionel køkkenplanlægning uden ekstra omkostninger. Efter mødet kan kunden få en 3D-tegning af det nye køkken, korrekte målinger af rummet og et let overskueligt tilbud på alle dele.

– Vi vil gerne gøre det mere enkelt at købe et køkken og tilbyder nu tre mødeformer – butiksbesøg, videomøde og hjemmebesøg med det nye Kvik Home. Frem for at forbrugerne skal bruge tid på at komme ned i den fysiske butik, får de nu mulighed for, at vi kommer hjem til dem. Til mødet medbringer vi fx en kuffert med materialeprøver, afstandsmåler, katalog og en bærbar computer, hvor vi sammen kan designe det nye drømmekøkken, siger Jens-Peter Poulsen, adm. direktør hos Kvik.

Testet i udvalgte butikker
Kvik har det seneste år arbejdet på konceptet, som i første omgang blev udrullet i Paris og siden testet i danske og norske butikker. Her tog kunderne godt imod muligheden for hjemmebesøg, og butikkerne omsatte for et millionbeløb alene baseret på Kvik Home. Køkkenproducenten har derfor høje forventninger til konceptet, allerede før det bliver rullet ud til alle kædens butikker:

– E-handel med køkkener har i mange år været en hård nød at knække for køkkenproducenter. Det at købe og installere et køkken involverer mange og følelsesladede beslutninger, så det er ikke noget, du køber via en hjemmeside en tirsdag aften. Men ved at kombinere digitale løsninger med den personlige rådgivning er vi fundet frem til et koncept, som har vist sig at tiltale forbrugerne. Baseret på den høje efterspørgsel i testbutikkerne forventer vi, at Kvik Home vil skabe øget markant vækst i vores butikker – og i 2021 stå for minimum 10 procent af vores omsætning, siger Jens-Peter Poulsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111