23948sdkhjf

Perfekt timing: Snedker klar med nyt køkkenbrand

– Det har været en drøm igennem mange år at skabe vores eget brand, så for et års tid siden gjorde vi alvor af det og skabte køkkenbrandet Form.

Det fortæller Peter Thuesen, der driver snedkervirksomheden Peter Thuesen ApS med base i fynske Ryslinge. Siden 2005 har virksomheden produceret inventar til blandt andet butikker og restauranter, men med den seneste satsning på køkkener håber Peter Thuesen, at flere privatkunder fremover finder vej til snedkeriet.

Det er ikke, fordi køkkenproduktionen som sådan er noget nyt for snedkermesteren og hans 15 ansatte. Faktisk har man gennem alle årerne snedkereret specialfremstillede køkkenelementer lige efter kundernes ønsker, og det er over samme læst, det nye brand Form er skåret.

– Det er mit indtryk, at vi udfylder et hul i markedet, fordi vi kan tilbyde noget, kunderne ikke kan få i de almindelige køkkenbutikker, fortæller Peter Thuesen og understreger, at alle Form-køkkener fremstilles efter mål og ikke mindst lige efter kundens ønsker.

Et showroom med en særlig force
Der var således heller ingen fikse og færdige standardkøkkener at tage udgangspunkt i, da Peter Thuesen for et års tid siden begyndte arbejdet med at indrette et showroom i forlængelse af værkstedet i Ryslinge.

–  Det har da bestemt ændret retning nogle gange undervejs, fortæller Peter Thuesen, og selv de køkkener, der i dag har fået plads i showroomet, har ændret udtryk undervejs.

– Det er en løbende proces, og det er i virkeligheden mere et inspirationsrum end et decideret showroom, for vi har jo ikke standardkøkkener, vi sælger, forklarer snedkermesteren, ifølge hvem det nyligt åbnede inspirationsrum har en særlig force:

– Det virker enormt stærkt på kunderne, at de kan få en rundvisning i værkstedet og komme helt tæt på processen, lyder vurderingen.

Og netop fordi den nære kontakt til værkstedet fungerer så godt i Ryslinge, er Peter Thuesen varsom med at lægge nogle nagelfaste ekspansionsplaner for nuværende.

– Værkstedet kan vi jo af gode grunde ikke tage med ud i landet, men vi har da talt om, hvorvidt vi skal have etableret salgskanaler i nogle af landets større byer; det kommer alt sammen an på, hvordan det udvikler sig herude, slår fynboen fast.

Perfekt timing
Indtil videre ser det ud til at udvikle sig godt for Ryslinges nye køkkenbrand. Peter Thuesen vurderer, at køkkenproduktionen for nuværende udgår 20-30 pct. af hans forretning, og det er ambitionen, at det inden længe skal fylde omtrent halvdelen.

– Men vi har ikke travlt med at vokse; vi har ikke et setup, hvor vi skal producere 30 køkkener om ugen, før det kan løbe rundt, så vi bygger på i det tempo, vi kan følge med, lyder det.

Og tempo er et nøgleord på værkstedet for tiden, hvor en fyldt ordrebog har sikret, at man ikke mærker meget til den igangværende coronapandemis konsekvenser.

– Vi har hammertravlt i øjeblikket, og vi lever selvfølgelig også af en ordrepulje, der har ligget fra før coronaen, men vi oplever, at der stadig kommer ordrer ind, fortæller Peter Thuesen.

Han peger på, at mens salget af butiksinventar for øjeblikket ligger helt stille, oplever værkstedet en fin fremdrift på køkkenfronten, og således kunne timingen dårligt være bedre.

– Netop i den tid vi er nu, er det meget værdifuldt at få spredt forretningen ud på flere forskellige segmenter og dermed opnå en bedre risikospredning; indtil nu har de private kunder ikke fyldt så meget hos os, så det giver rigtig god mening, at vi får en mere ligelig fordeling.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078