Trustpilot: Vores anmeldelser er ikke misvisende
Omkring nytår bragte Berlingske en artikel, der kritiserede brugeranmeldelser på anmeldelsessites på nettet.
Her blev blandt fremført den kritik, at anmeldelser kan være misvisende for forbrugere, fordi der er en ubalance mellem negative og positive anmeldelser, og at der er risiko for falske anmeldelser.
Samtidig fortalte artiklen om en undersøgelse, der viser, at danskerne i stadigt højere grad støtter sig til netop brugeranmeldelser inden et køb.
Artiklen handler ikke specifikt om den store anmeldelsesside Trustpilot, men virksomheden går nu alligevel i rette med kritikken.
- Vi kan ikke genkende det billede, der bliver tegnet, og danskerne er ikke så negative, som vi går og tror. Sammenligner man med USA, er procentdelen af positive anmeldelser større i Danmark, siger Annemiek Mohr Wilson, der er PR-ansvarlig for Trustpilot i Norden, til Berlingske.
Hun fortæller, at Trustpilot har mange mekanismer på plads til at sikre imod snyd for eksempel fra brugere, der reelt ikke har handlet med den virksomhed, de anmelder.