23948sdkhjf

Danskerne er vilde med at købe på abonnement

I dag kan man abonnere på alt fra barbergrej til sexlegetøj, og trenden ser kun ud til at blive større.

De seneste år har de danske forbrugere kaster sig over abonnementer på alverdens ting lige fra makeup og specialkaffe til bilvaske og sexlegetøj. 

Alene fra 2015 og til 2018 steg det digitale abonnementssalg på tværs af forbrugergrupper ifølge FDIH med 75 procent, fortæller Finans, og mange danske startups som Simple Feast og Goodiebox har kastet sig over konceptet. 

- Danskerne er blevet trygge ved e-handel, og abonnementer bliver den næste store megatrend, siger Louise Byg Kongsholm, der er administrerende direktør for analysevirksomheden i pej gruppen, der forsker i forbrugertrends.

I USA kan stort set alle slags varer købes på abonnement, og her vokser abonnementsforretninger da også fem eller seks gange hurtigere end andre virksomheder. 

Alligevel har vi ikke set en virkelig succesfuld abonnementsforretning i Danmark endnu målt på bundlinjen, skriver Finans. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.092