23948sdkhjf

Efter vækstår: Køkkenkæde rykker fra butikkerne og hjem til kunderne

Fremtidens Kvik-køkkener bliver måske solgt uden om fysiske butikker.

I hvert fald lancerer køkkenproducenten inden længe et helt nyt salgskoncept i den franske hovedstad Paris.

Her skal det fremover være muligt for lokale partnere uden fysiske butikker at sælge -Kvik-køkkener til franskmændene. Det skriver Finans.dk.

- Vores køkkeneksperter fra den lokale forhandler kommer hjem til kunderne, frem for at de skal bruge tid på at komme ned i en fysisk butik. Gennem digitale løsninger og medbragte prøver vil vi gerne gøre det mere simpelt for kunderne. Det må ikke være for komplekst at købe køkkener. Netop det skal vi arbejde med i en digital tid, hvor den personlige kontakt også betyder noget, siger administrerende direktør Jens-Peter Poulsen til mediet.

Udmeldingen om det nye salgskoncept kommer efter, at Kvik i sidste uge kunne præsentere endnu et rekordregnskab, der viste en vækst på 52 procent i løbet af de seneste fire år.

De tal har givet overskud til at se nærmere på nye salgskanaler, og det har affødt den nye digitale salgsmodel i Frankrig.

Salgsmodellen skal ses som et pilotprojekt, der skal være med til at fastlægge fremtidige salgskanaler for Kvik. Derfor er det for tidligt allerede nu at sige noget om, hvorvidt det nye koncept betyder færre fysiske butikker i fremtiden, understreger Jens-Peter Poulsen.

Kviks fysiske butikker drives af franchisetagere. Køkkenproducenten har flere end 150 butikker fordelt ud over ti europæiske lande – herunder butikkerne i Danmark.

Læs mere om: Kvik
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094