23948sdkhjf

Nu vil Zalando konkurrere med Matas i Danmark

Fra i dag kan danske og svenske kunder købe skønhedsprodukter på Zalando.

Zalando, Europas største onlineplatform for mode og livsstil, lancerer nu skønhedsprodukter i Danmark, Sverige, Frankrig, Belgien og Italien.

Det sker efter en vellykket lancering af skønhedskategorien i Tyskland, Østrig og Polen sidste år, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Frankrig og Belgien følger midt i marts, og Italien midt i april.

- Vi vil være udgangspunktet for mode og livsstil i Europa og lancerer derfor nu skønhedsprodukter i Danmark. Vi tilbyder et stort udvalg af skønhedsprodukter fra en blanding af lokale brands såsom Skandinavisk og internationale brands såsom Estée Lauder. Med skønhedskategorien ønsker vi at give vores kunder muligheden for at kombinere deres modeshopping med det nyeste indenfor globale skønhedstendenser, siger Kenneth Melchior, director of Northern Europe hos Zalando.

Fra i dag kan danske kunder vælge imellem mere end 6500 produkter fra omkring 200 kosmetik- og skønhedsbrands indenfor kategorierne makeup og skønhedspleje til kvinder og mænd. Zalando vil løbende udvide sortimentet.

- Med skønhedskategorien ønsker vi at give vores brede kundebase mulighed for at fuldende deres personlige look med de nyeste globale skønhedstrends, herunder natural beauty og koreanske skønhedsbrands. Vi kan se, at tre ud af fem kunder køber modeprodukter, når de shopper skønhed, siger Pamela Wade-Lehmann, head of beauty hos Zalando.

På det det danske marked vil skønhedskategorien i forbindelse med lanceringen bl.a. råde over brands som Zarkoperfume, Estelle & Thild, Estee Lauder, Mac og Clinique, og udvalget af kosmetik og skønhedsbrands skal afspejle den samme bredde, som kendetegner Zalandos modesortiment.

Zalando lancerede skønhedskategorien i Tyskland i marts 2018 og udvidede den med produkter til mænd i oktober 2018.

Herefter lanceredes skønhed i Polen og Østrig i slutningen af sidste år.

Zalando åbnede en Beauty Station i Berlin Mitte i juli 2018. Konceptbutikken udstiller mere end 75 mærker og giver mulighed for at opleve produkterne på nært hold.

Butikken fungerer også som en testplatform til lanceringer, tutorials og rådgivning ved skønhedseksperter.

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109