23948sdkhjf

Black Friday: Syv ud af 10 butikker har udsalg

12 procent flere butikker vil holde Black Friday udsalg i år og dermed kommer hele 73 procent af butikkerne til at slå dørene op til Black Friday udsalg 23. november.

Det viser en undersøgelse, som analyseinstituttet Kantar Sifo har lavet for Pricerunner. Kantar Sifo har spurgt 191 danske online butikker om deres forberedelser til Black Friday.

- Det er især de store butikker, der satser meget på Black Friday. 20 procent af de store onlinebutikker oplyser, at deres BlackFriday-udsalg i år bliver endnu større end sidste år, siger Martin Andersen, direktør for Pricerunner.

Danmarks største prissammenligningstjeneste Pricerunner forventer rekordsalg igen med en stigning på 20 procent i forhold til sidste år.

Fyldte lagre
Black friday er den største udsalgsdag i Danmark, hvor der år efter år er sat nye omsætningsrekorder. Sidste år nåede dankortomsætninger over 2,1 milliarder på et døgn, og i år forventes den samlede omsætning af stige med 20 procent.

- Butikkerne har virkelig forberedt sig grundigt og fyldt godt op på lagrene. Black Friday og nu også til dels Singles Day er de nye store julegave indkøbsdage, og de butikker som ikke har gode tilbud misser også en god mulighed for at få del i julehandlen, siger Martin Andersen.

Tøj vil hitte stort
Sidste år var det især elektronik der hittede – og i år forventer PriceRunner at disse fem produktkategorier bliver de mest populære:

  1. Tøj og sko
  2. Legetøj
  3. Gaming udstyr
  4. Mobiltelefoner
  5. Headsets

- Vi forventer at produkter som det nye Google Home, Lego Boost, headsets fra Bose og B&O samt naturligvis de nye iPhones bliver meget eftertragtede Black Friday tilbud, spår Martin Andersen.

Ifølge en undersøgelse lavet blandt 1600 brugere af www.pricerunner.dk så er det disse ti produktkategorier, som danskerne især vil jagte gode tilbud på:

  1. Tøj
  2. Elektronik
  3. Sko
  4. Mobiltelefoner
  5. TV
  6. Køkkenudstyr
  7. Husholdningsapparater
  8. Bærbar PC
  9. Sportsudstyr
  10. Legetøj

Fragten er afgørende
I kølvandet på Black Friday får posten og fragtfirmaerne travlt med at bringe alle de indkøbte varer ud. Det koster penge, og ifølge Kantar Sifo undersøgelsen planlægger online butikkerne ikke at røre ved leveringsomkostningerne.

Butikkerne svarer stort set alle at de hverken har planer om at sætte fragtprisen end eller op i forbindelse med Black Friday.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.372