Coop gentager økokampagne efter sidste års kontroverser
Sidste år satte Coops Øktober-kampagnen sprøjtegift på dagsordenen og sikrede et historisk højt salg af økologi.
Coop har faktisk aldrig nogensinde solgt så meget økologi på en måned, som de gjorde i oktober 2017, fortæller koncernen i en pressemeddelelse.
Det blev til hele 22 procent mere økologi end i oktober 2016, og Coop håber at slå rekorden igen i år, hvor Øktober igen er på programmet.
- Vi er meget stolte af sidste års rekord og håber at kunne slå den i år. Danskerne har i den grad taget økologien til sig, og vi ved, at mange vælger økologi for netop at undgå rester af sprøjtegift i maden, kroppen, naturen og grundvandet, siger Coops CSR-chef Thomas Roland.
Øktober-kampagnen sidste år var dog ikke en udelt succes.
Kampagnen gav dengang anledning til en del kritik - især over en specifik Samvirke-forside, som kritikerne mente dæmoniserede traditionelle landbrug.
Det fik en række købmænd til at fjerne Samvirke fra hylderne.