23948sdkhjf

Vokseværk for optikerkæde

Optikerkæden Nyt Syn har ambitioner om at øge medlemsantallet gennem flere investeringer i lokal markedsføring.
Optikernetværket Nyt Syn har fået ny adm. direktør i form af Søren Pedersen, der er kommet til fra Specsavers, som ejer blandt andet Nyt Syn-butikkernes konkurrent Louis Nielsen.

De nye øjne i forretningen ser rigtig gode muligheder i at øge antallet af medlemmer i Nyt Syn-netværket fra de nuværende 55 butikker, der er i Danmark, Færøerne og Grønland, skriver Ritzau Finans, ifølge Finans.dk.

Fuld startpakke
Søren Pedersen vil nemlig gerne tydeliggøre fordelene ved et medlemskab endnu mere ved at tilbyde potentielt nye medlemmer en ”fuld pakke” til starten af en ny optikerforretning.

- Vi skal tilbyde potentielt nye medlemmer en høj grad af frihed til at drive deres egne forretninger ud fra deres præferencer. Vi skal sikre, at vi er uafhængige og kun har ganske få krav til de butikker, vi tager ind, siger Søren Pedersen til Ritzau Finans og fortsætter:

- Vi vil have ekstra fokus på at kunne levere hele pakken. Vi vil gerne tage folk i hånden og hjælpe dem med at lave en forretningsplan og et budget, og vi vil også gerne hjælpe med rådgivning om finans. Så kan vi levere en hel pakke til dem, den dag de åbner, fortsætter den nye Nyt Syn-direktør, der tiltrådte den 1. august.

Vækstambitioner
Søren Pedersen vurderer at Nyt Syn har en meget speciel markedsposition på den front, fordi flere af de konkurrerende kæder er ejet af udenlandske kapitalfonde, hvor styringen er mere central.

Der er flere steder, hvor Nyt Syn har ambitioner om at udvide sit netværk, blandt andet Sjælland, Østjylland, Trekantsområdet samt dele af Syd- og Sønderjylland.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078