23948sdkhjf

Kædesamarbejde skal styrke Lars Larsens imperium

IDdesign og Bolia deler ambitionen om ekspansion i udlandet. Samarbejdet kan dog blive bedre – og det skal det

Målsætningen er næsten identisk i de to Lars Larsen-ejede møbelkæder IDdesign og Bolia: Vækst i udlandet med flere butikker.

Enhederne er dog selvstændige, så der er muligheder for at trække i samme retning, lyder det til Jyllands-Posten fra Lars Larsen, som vil have møbelkæderne i hans omfattende imperium til at spille bedre sammen.

- Men selvfølgelig er der gevinster at hente ved, at der arbejdes på tværs. Vores koncepter skal ikke igennem hele processen fra nul, når de skal rulles ud. De kan tage meget fra Jysk, om hvordan vi har gjort i andre lande. Det arbejder vi med bag gardinerne. Min ambition er fortsat, at flere koncepter kan gå sammen i en satsning på udenlandske butikker, siger Lars Larsen til Jyllands-Posten.

Topfolk på tværs
IDdesign, der i Danmark står bag kæderne Ide-Møbler og Ilva, har 25 bolighuse i 13 europæiske lande og åbner efter sommerferien den første butik i England. 

Hos Bolia er der 53 butikker i Europa plus webbutikker i 27 lande samt salg til eksterne forhandlere. 

På tværs sker der dog noget inden for rammerne af Jysk-imperiet. I IDdesign er Jan Bøgh fra Jysk Nordic blev bestyrelsesformand, ligesom selskabet har fået ny administrerende direktør i form af Rami Jensen, der kommer fra en lederstilling i Jysk.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.101