Lidl og Danske Hospitalsklovne forlænger samarbejdet
Den nye aftale vækker glæde i begge lejre, som ser frem til det fortsatte samarbejde i endnu tre år.
- Vi er meget stolte af, at vi har forlænget vores hovedsponsorat af Danske Hospitalsklovne til og med 2020. Hospitalsklovnene spreder smil og glæde, og gør en kæmpe forskel for børnene på børneafdelingerne rundt omkring i landet. Det er en ære for Lidl, at vi kan bidrage til, at flere børn kan få positive oplevelser i en ellers svær tid, siger indkøbsdirektør for Lidl, Mikko Forsström.
Direktør i Danske Hospitalsklovne, Kenneth Øhrberg, deler Mikkos begejstring:
- Forlængelsen af aftalen med Lidl betyder meget for os, fordi Lidl er en af vores vigtigste samarbejdspartnere. Vi oplever en overvældende støtte fra Lidls kunder gennem pantdonationerne, og vi har set et stort engagement fra Lidls side i forhold til vores aktiviteter. Det er et stort bidrag til vores fortsatte arbejde og vores muligheder for at gøre en forskel fremadrettet, og det er vi naturligvis meget glade for.
Hovedsponsoratet af de Danske Hospitalsklovne er et af mange CSR-aktiver hos Lidl.
- I vores daglige arbejde hos Lidl har vi stor fokus på at udvikle, implementere og støtte samfundsansvarlige aktiviteter, som er hensigtsmæssige, både økonomisk, socialt og miljømæssigt. Vi ønsker at vise engagement og yde et aktivt bidrag til det samfund, vi er en del af, og Danske Hospitalsklovne er et fremragende eksempel på en forening med et godt formål og gode værdier, som vi kan stå 100 % bag, siger CSR-ansvarlig for Lidl, Lærke Skaksen.
- Om det er ved at løbe Klovneløb, gennem flaskepant eller ved at sprede glæde med den røde klovnenæse på, så bifalder vi ethvert bidrag til Danske Hospitalsklovne, som gør et fantastisk arbejde for så mange børn. Jeg trækker selv i løbetøjet til et Klovneløb inden så længe. Det bliver super hyggeligt –og selvfølgelig med den røde klovnenæse på under slutspurten, siger Lærke Skaksen.