Elektronisk skiltning skal øge salg
Eventyrsport har skiftet prisskiltene i butikken ud med elektroniske udgaver. Det skal øge fokus på service og kontakt med kunderne.
Kæden vil nemlig installere elektroniske prisskilte i sine butikker og er indtil videre startet med butikken i Roskilde samt en helt ny butik, der åbner i Vejle inden længe, lyder det i en pressemeddelelse.
Målet er, at personalet skal have mere tid til at tage sig af kunderne og dermed sælge mere. På den måde skal investeringen i skiltningen tjene sig hjem på den lange bane.
- Den positive afsmitning af investeringen forventer vi, at kunne se på bundlinjen inden for relativ kort tid, fortæller kædechef Gert Farup Lindquist.
Det har indtil nu primært været supermarkeder, der har investeret i de elektroniske skilte, men flere brancher er ved at få øjnene op for systemet.
Det forklarer Kim Holst Hansen, der er konsulent ved Delfi Technologies, som udbyder elektronisk prisskiltning:
- I dag er der flere detailområder, som efterspørger elektronisk prisskiltning, fx byggemarkeder, apoteker, tankstationer og elektronikforretninger i ind - og udland. På det danske marked er Eventyrsport helt klart frontløber i deres marked.