Problemer ved betaling påvirker netbutikkernes salgstal
Tallene viser at nethandlernes problemer med betalingshåndteringen påvirker salget negativt. Kunderne bliver afskrækket fra at handle på nettet på grund af en række grundlæggende og unødige fejl.
Det fortæller Stripe i en pressemeddelelse.
Undersøgelsen viste blandt andet:
- 89 ud af 100 af de mest populære svenske netbutikker har tre eller flere alvoirlige udfordringer, når kunden skal betale. igennemsnit havde de 4,06 problemer.
- 35% af betalingsfunktionerne mislykkedes med at identificere hvilken type kort kunden avendte (dvs. vise en ikon for VISA, MAstercard etc.) og efterlod dermed kunden med mulighed for at udfylde punkterne forkert
- Kun fire ud af ti betalingsfunktioner kunne i realtid bekræfte kundens kortnummer, så kunden kunnne fortsætte med sit køb
- Kun 22% af de webshops der var med i analysen blokerede automatisk kort, der havde passeret sin gyldighedsperiode - en metode der eller er enkel til at hjælpe kunderne med at undgå at indtaste forkert information.
- Ca. hver tredie butik (34%) har ikke installeret autofill korrekt og gør det dermed besværligt for kunderne, der skal udfylde alle staminformationer hver gang de skal handle.
- Det er et problem når netbutikkerne har sådan tekniske fejl, siger Felix Huber, Nordeuropachef hos betalingsplatformen Stripe,
- Mange kunder lad kurven stå i kassen, det er unødvendigt, det skader butikkens konkurrenceevne og det besværliggør overgangen til digitalhandel, forsætter han.
- En vældig stor del af potentialet i onlinesalg går tabt på grund af nogle små men stadig alvorlige fejl i betalingsprocessen. I 2018 bør alle netbutikker derfor sørge for at få fjernet fejlene og tilbyde kunderne en smidig betalingsproces. Så kan de sælge mere og vokse hurtigere, slutter Felix Huber.
Undersøgelse fandt sted i februar 2018 blandt 100 af Sveriges mest populære netbutikker.
Analysen blev gennemført med hjælp af værktøjet Alexa Ranking.