Ny chef skal fordoble Pandoras onlinesalg
Det fortæller Jyllands-Posten.
I en ny strategiplan skriver virksomheden, at målet er, at i 2022 skal 10-15 pct. af koncernens omsætning hentes fra nettet, hvilket skal sammenlignes med syv pct. sidste år.
Af samme grund har virksomheden rekrutteret den 38-årige Karl Walsh som ny chef for en selvstændig afdeling for onlinesalg.
Han bliver hentet fra en stilling i det globale konsulenthus Boston Consulting Group med ansvar for netop "e-commerce".
- Pandora har en klar strategi om at blive førende inden for omni-channel i detailhandlen. Altså at binde de mange fysiske butikker sammen med det digitale salg, så kunderne mødes lige der, hvor de ønsker at købe smykkerne. Nogle vil handle online og hente smykker i butikkerne, andre vil have leveret smykkerne derhjemme. Det er afgørende at styrke samarbejdet mellem butikkerne på de 100 markeder, hvor Pandora er, og e-handlen, siger han.