Brugte brudekjoler skal lokke rige asiatiske brudepar til Danmark
Lea Kaliszan forfølger drømmen om at udleje brugte brudekjoler - ikke bare til danskerne men også til unge, rige asiatiske brude.
Asiaterne har endnu ikke fået øje på, at Danmark og Lea kan noget særligt i den sammenhæng. Men det kan de få, mener Lea Kaliszan, der fik lagt en markedsføringsstrategi til at erobre det danske og asiatiske marked, da hun gennemførte iværksætteruddannelsen i ErhvervsCentret.
Det fortæller Erhvervscentret i en pressemeddelelse.
For at ’få hul’ på det asiatiske marked har Lea Kaliszan i øjeblikket en praktikant engageret i Kina, der arbejder på at indlede et samarbejde med rejsearrangører med speciale i ’pre-wedding photo shoot-rejser’ til Europa for velhavende kinesere.
Lea Kaliszan har også tænkt sig at tage kontakt til bl.a. VisitDenmark og Greater Copenhagen for at høre, om de vil samarbejde med hende om at brande Danmark som turistland ift. photo shoot-fænomenet, der er meget stort i Asien. Ideen er i første omgang at få nogle asiatiske par herop, der kan få taget brudebilleder med Leas kjoler via temabaserede foto shoots forskellige steder i Danmark.
- Jeg vil arbejde målrettet med at få godt greb i det asiatiske marked. Her er et potentiale for mig og hele landet, idet velhavende asiatere, der skal giftes, tager afsted sammen med deres egen fotograf til fx Paris, Rom, London og Prag for at få taget førbryllupsbilleder iført forskellige kjoler. De medbringer selv tre til fem kjoler, typisk med stramt liv og meget stort skørt og helst også langt slæb, som lejes til formålet. De har også aftaler med frisører, limousineservice og make-up artister i besøgslandet, fortæller hun.