Boozt.com åbner kosmetikbutik i hjertet af København
En af de største online modeshops i Norden åbner en 500 m2 kosmetikbutik på Købmagergade til foråret 2018.
Butikken vil sælge kosmetik fra eksklusive brands som Estée Lauder, Clarins, Lancôme, Biotherm, Shiseido og YSL, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.
Den nye flagship store i København er den anden kosmetikbutik, Boozt.com åbner.
Tidligere på året åbnede man Beauty by Boozt på RO’s Torv i Roskilde, som vakte international opsigt og figurerede på det engelske konsulenthus Insider Trends' liste over de 50 mest inspirerende detailbutikker i verden lige nu.
- Vi har det sidste års tid åbnet to fysiske butikker og opbygget så meget ekspertise og erfaring, at vi nu er klar til at åbne en flagship store på en af de mest attraktive placeringer i Købehavn, hvor mere end 30.000 potentielle kunder passerer hver dag, siger adm. direktør Hermann Haraldsson.
Med den nye kosmetikbutik vil Boozt.com – ligesom butikken i Roskilde – forsøge at skabe en unik butiksform med fokus på den gode kundeoplevelse.
- Rigtig mange butikker fremstår i dag ens, og det kan være svært skille dem fra hinanden. Vi vil gerne give vores kunder en helt anden butiksform, end de er vant til. Når de besøger vores Beauty by Boozt-butikker, skal det være et åndehul, hvor de får en verdensklasse oplevelse, bliver inspireret og glemmer deres travle hverdag for en stund, siger Hermann Haraldsson.
Et marked med stort potentiale
Boozt.com har siden sommeren 2017 solgt kosmetikprodukter på nettet og har indgået aftaler med mange af de store kosmetikhuse, så de nu sælger brands som Lancôme, Ole Henriksen og Biotherm.
I 2016 nåede den samlede omsætning inden for kosmetik 50 mia. kr. ifølge statistikbanken Statista. Men ifølge Hermann Haraldsson er der et stort uforløst markedspotentiale indenfor salg af kosmetik på nettet.
- Kosmetik er et godt match for os, da mode og skønhedsprodukter går hånd i hånd. Det er helt naturligt for mange af vores kunder at købe kosmetik på nettet. Vi ser et stort uforløst potentiale i kosmetikmarkedet, og den nye flagship store vil bringe Boozt-brandet endnu tættere på kunderne, afslutter Hermann Haraldsson.