23948sdkhjf

Dårlige betalingsløsninger får kunder til at opgive din webbutik

Mange har nok oplevet, at til trods for at vi befinder os i 2017, kan noget så simpelt som at betale for et køb på en hjemmeside være unødigt kringlet.

Det betyder for e-handlerne og e-butikkerne, at næsten 75 pct af de kundevogne, som bliver fyldt via mobilen, bliver efterladt, inden de bliver til et reelt køb.

Typisk på grund af en alt for besværlig betalingssoplevelse.

Det skriver Stripe i en pressemeddelelse.

Betalingsplatformen Stripe har gennemført en detaljeret analyse af Alexa.com og deres 100 mest anvendte e-handelssites i verden.

Analysen, der er international, viste bl.a. følgende udfordringer, som også danske virksomheder med en e-handelsplatform, med fordel kan tage til efterretning:

- 72 sider havde tre eller flere fejl i deres købshåndtering. Udfordringer der ganske enkelt kunne træffes bedre forholdsregler omkring og dermed sikre optimeret kundebetjening.
- Næsten halvdelen havde ingen automatisk-udfyldningsfunktion ordentligt implementeret. Kunden skal selv skrive alt.
- 20 procent af de pågældende sites gjorde køb via mobil betydeligt mere besværligt ved ikke at tilbyde et numerisk tastatur når f.eks. kreditkortnummer eller postnummer skulle indtastes.

Analysen blev gennemført som en del af arbejdet med udviklingen af Stripes nye Elements-løsning, og udfordringerne, der blev fundet, kommer langt fra fuldkommen bag på Stripe.

- E-handlerne har stort set altid skullet kæmpe med effektive betalingsløsninger, siger Felix Huber, chef for Stripe Nord-Europa.

- Frem til idag skulle butikkerne vælge mellem at bygge noget hurtigt, typisk baseret på standardløsninger, eller at skabe noget mere skræddesyet på egen hånd. Sidsnævnte kunne tage lang tid, være dyrt og stadig ikke virke optimalt. Det har generelt været en udfordring for e-handelen, og i særdeleshed været en udfordring for de mindre spillere, tilføjer han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094