Jysk sender årets omsætningstal på gaden
Tocifret vækst og millioner af nye kunder: Her er tallene.
Men nu sender dynekæden årets omsætning i offentligt omløb med en pressemeddelelse.
Jysk Nordic, der er kædeselskabet i Danmark og en lang række europæiske lande - men navnlig ikke Tyskland - omsatte i 2016/2017-året for 14,6 milliarder kroner.
Svarende til 13 procent mere end året før. Det anslås også, at Jysk Nordic opnåede 6,7 millioner nye kunder i det afsluttede regnskabsår.
Topchef Jan Bøgh tror ikke, der findes en simpelt årsag til omsætningsvæksten.
- Vi har arbejdet på en række områder for at blive mere tiltrækkende over for vores kunder. Det handler blandt andet om at have de dygtigste medarbejdere, et attraktivt sortiment, gode tilbud og selvfølgelig følge med den teknologiske udvikling og udnytte de muligheder, som det giver, skriver Jan Bøgh i pressemeddelelsen.
Han tror, det handler om at følge "den Jyske vej" og stole på de værdier og den forretningsmodel, som har formet virksomheden.
- Inden for det seneste år har vi vundet 6,7 millioner nye kunder. Det er noget, vi skal være stolte af. Især når masser af eksperter har travlt med at erklære den fysiske butik for død. Jeg er overbevist om, at de nye kunder, som vi har vundet, er bevis på, at butikker stadig er relevante, hvilket vi også kan læse ud af vores kundeundersøgelser. Men de skal kombineres med en stærk onlinetilstedeværelse for at sikre, at Jysk indfrier forbrugernes behov, uanset hvordan de foretrækker at handle, siger Jan Bøgh.
Det endelige regnskab fra Jysk Nordic offentliggøres typisk i december hvert år.