Kunderne lægger flere penge i supermarkeder
Salget i discountkæderne er til gengæld stagneret.
I hvert fald lægger flere danskere nu penge i supermarkederne, mens discountbutikkernes langvarige fremgang er gået næsten i stå.
Det skriver Dansk Handelblad.
Gruppen af supermarkeder, der blandt andre tæller kæder som Meny og SuperBrugsen, har øget salget med 1 pct. i årets første fem måneder.
Marts og april ligger på indeks 102, mens maj ender på en stigning på 1 pct. sammenlignet med maj 2016.
Til gengæld er fremgangen i discountbutikkerne med en stigning i omsætningen på kun 0,4 pct. stort set gået i stå.
2016 sammenlignet med 2015 viste en stigning i salget på 1 pct. Det samlede resultat for discountsektoren vil formentlig ikke se bedre ud de kommende måneder, da effekten af lukningen af en række Aldi-butikker og hele Kiwi-kæden i slutningen af maj og i juni vil begynde at vise sig.
Læs mere hos Dansk Handelsblad .