Digital annoncering kan ikke stå alene
Marketingdirektør i Stark, Jesper Gaarde, er ikke i tvivl. Kombinationen af traditionelle reklamer på tryk og i tv samt digitale tiltag har størst effekt. Det bekræfter byggemarkedskædens egne målinger også, siger han til Børsen.
Ét område har dog tydeligt, dalende værdi:
- Som alle andre oplever vi, at effekten af tilbudsavisen er faldende, så den type markedsføring har vi skåret ned på. Til gengæld kan vi se, at annoncering i lokalaviser stadig virker godt. Vi laver kampagner ud fra en devise om færre, men mere slagkraftige kampagner, og her er kombinationen af on- og offline medier afgørende for at ramme kunderne spot on, siger Jesper Gaarde til Børsen.
Derfor har traditionelle medier stadig stor betydning
Traditionelle reklamekanalers fortsatte styrke har Kristian Dyhr Toft, direktør i Data Intelligence, der laver målinger af medie- og marketingperformance, en god forklaring på.
Mens unge hovedsageligt anvender digitale kanaler, er forbrugeren i alderen 40-70 år stadig storforbrugere af de traditionelle meder. Samtidig står denne gruppe for 60 procent af privatforbriget.