23948sdkhjf

Danskerne er vilde med outlets

Ny undersøgelse viser, at mange er villige til at køre omveje for de gode tilbud.
Danskerne er vilde med de såkaldte outlet-forretninger til sig, hvor producenterne sælger varer direkte til forbrugerne med en stor rabat.

Det skriver revisions- og rådgivningsfirmaet Deloitte i en pressemeddelelse.

I alt siger 45 pct. af danskerne, at de gerne går i outlet-forretninger, mens yderligere 16 pct. ligefrem er villige til at køre en omvej for at finde gode tilbud.

Det viser en undersøgelse foretaget af Epinion for Deloitte.

- Tidligere havde outlet-forretninger måske mest karakter af restlagre på udsalg, men i dag sælges også nye produkter, som af den ene eller anden grund ikke er havnet på hylderne i de normale forretninger. Den trend vil uden tvivl fortsætte, eftersom producenterne bliver endnu bedre skabe en helhedsoplevelse på tværs af strøgbutikker, e-handel og outlets, siger Peter Mølkjær, forbrugerekspert hos Deloitte, i pressemeddelelsen.

De sjællandske forbrugere er de mest begejstrede. Her siger 25 pct., at de kører målrettet efter outlet-forretningerne.

- Danmarks eneste egentlige outlet-by ligger i Ringsted, så det er måske ikke så mærkeligt, at sjællænderne er dem, der mest begejstrede for konceptet. Det viser dog med al tydelighed, at der stadig er et stort potentiale p det her marked, og at forbrugerne gerne vil være med, siger Peter Mølkjær.

16 pct. af danskerne er villige til at køre omveje for at få fat i de nye tilbud.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078