23948sdkhjf

Coop nøjes med 30 pct. vækst i nem mad

Allerede før etableringen af 400 særlige C Måltidsmarkeder sælger Coop-butikkerne tilvirkede madvarer for 1,5 mia. kr.
Coops ambition om at sælge for to mia. kr. måltidsløsninger og lignende i år er ikke helt så vild en melding, som man umiddelbart kunne tro, skriver Dansk Handelsblad.

Meldingen kom lige efter nytår i forbindelse med lanceringen af den kooperative gigants planer for åbning af 400 afdelinger med nemme madløsninger i de tre kæder, Kvickly, SuperBrugsen og Irma.

Coop vil snuppe en større bid af et take away-marked på 10 mia. kr.

Et salg på to mia. kr. af den slags bearbejdede fødevarer i Coops butikker i år er imidlertid "kun" en halv mia. kr. over udgangspunktet.

- Når vi samler alt det sammen, som vi kalder nem mad, på tværs af alle vores kæder - inklusive slagterens færdigretter - så ligger vi på omkring 1,5 mia. kr., siger Gregers Wedell-Wedellsborg, koncerndirektør i Coop.

Læs mere på dhblad.dk, hvor avisen også har resultatet af en undersøgelse fra Kundepanelet.dk om kundernes holding til Coops nye tiltag:

http://dhblad.dk/coop-noejes-med-30-pct-...
Læs mere om: coop
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172