23948sdkhjf

Irma sætter ambitiøst øko-mål

Irma vil i løbet af kommende 10 år fordoble sit salg af økologiske varer, så det kommer til at udgøre 50 procent af kædens omsætning inden for fødevarer. Sortimentet i 2015 udvides med 250 nye økologiske varer.
En fordobling af salget af økologiske varer er et af målene i Irmas nye økologiske vision, der lanceres i forlængelse af Coops samlede plan.

Allerede i dag har Irma en andel på 25 procent mod et landsgennemsnit på 8 procent.

- Vi har sammen med Økologisk Landsforening sat os et meget ambitiøst mål, hvor vi vil sætte nye standarder for økologien i Danmark. Det har vi gjort, fordi vi ved, at det er vigtigt for vore kunder, siger kædedirektør Jesper Uggerhøj, Irma.

For at nå dette mål vil kæden allerede i 2015 udvide udvalget inden for økologi med 250 nye varer. Dermed vil man ved udgangen af året, have flere end 1.400 økologiske varer i det faste sortiment.

Blandt nyhederne er introduktion af en helt ny vareserie, ”Irmas økologiske hverdag”, hvor priserne på et udvalg af basisvarer reduceres med mellem 10 og 25 procent.

Fra Irma til Ørma
Andre midler til at øge økologiandelen er bedre uddannelse af medarbejdere, samarbejde med Økologisk Landsforening om udvikling af nye leverandører og helt nye varer.

- Irma er den økologiske frontløber, som i alle årene er gået forrest med et nært samarbejde med vores landmænd og virksomheder. Det samarbejde og ny strategi skal nu sikre Irma en global førerposition (målt på andel) til glæde for kunderne, men også for naturen, dyrene og de økologiske landmænd, siger direktør for Økologisk Landsforening, Paul Holmbeck.

I anledning af visionen er Irmas kendte lysreklame ved søerne ændret, så der nu indgår et Ø i logoet, så der står Ørma. Æggene, der bliver lagt, er naturligvis nu økologiske.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078